Thursday 16 December 2010

Voortzetting van de KPN soap

Op 7 december ontving ik van KPN ( dat staat ook - zonder enige persoonsnaam - onder de brief ) een schrijven betreffende de buitengebruikstelling van mijn mobiele aansluiting. Uit hun administratie zou blijken dat zij mijn betaling niet ontvangen hebben. En dat terwijl ik op 26 november van - naar ik aanneem - dezelfde KPN vernam, dat ze een betaling van mij ontvangen hadden , waarmee ze geen raad wisten. Als voor 14 december alles betaald zou zijn, zou de aansluiting weer in dienst gesteld worden. Zo niet, zal er een hele emmer maatregelen over mij leeggeschud worden. Volledige afsluiting, waarna het volledige abonnementsgeld voor de resterende contractsduur in een keer in rekening gebracht zal worden. Registratie bij de stichting Preventel, zodat ik nergens meer een nieuw abonnement zal kunnen afsluiten. Melding bij het BKR ( Bureau Krediet Registratie ). En tenslotte zal er een incassobureau ingeschakeld worden. Mocht ik inmiddels betaald hebben, dan kon ik de brief als niet verzonden beschouwen.
Omdat ik van goede wil ben, besloot ik een briefje terug te schrijven. Maar waarheen? KPN heeft niet de gewoonte een adres op haar correspondentie te vermelden. Na enig gezoek kwam ik via enkele lotgenoten bij postbus 30000 in Den Haag. In de brief verwees ik naar mijn vorige bijdrage hier en gunde hen veel wijsheid.
Tor mijn grote verbazing werd er gisteren € 63,59 teruggeboekt van KPN op mijn rekening. Teveel of dubbel betaald stond erbij! De rechterhand weet daar echt niet wat de linkerhand doet. Of vegen ze met die terugbetaling nu hun straatje schoon?