Thursday 30 June 2011

KPN-soap gaat verder

Even had ik het idee, dat ze het bij KPN wel goed vonden. Ze hadden mijn mobiele telefoon uit de lucht gehaald en ik wilde niet langer klant zijn. Het abonnement liep toch in maart af. Klaar. Maar ik had buiten de waard gerekend. Op een door mij op 20 januari geschreven brief heeft het concern nooit gereageerd. Dat hoeft niet. Ze hoeven brieven van ontevreden en boze klanten niet te beantwoorden. En ze hoeven ook niet uit te zoeken wat die klanten beweren. Nee, voor zulke gevallen hebben ze Vesting Finance. Die knappen het vuile werk op. Hun eerste brief ontving ik begin februari. Ik liet hen weten, dat ik KPN een brief geschreven had, waarop ik geen reactie ontvangen had. Heel correct stuurden ze me een ontvangstbevestiging met de mededeling dat ze het met hun client zouden opnemen. Daarna hoorde ik VIER maanden niets. Niet van KPN, niet van Vesting. In juni kwam de volgende brief. Een aanmaning. Dreigen met een juridische procedure, loonbeslag en hoge kosten. Ik schreef weer braaf een brief. Ook daarvan werd de ontvangst keurig bevestigd. Ze hadden weer informatie opgevraagd bij KPN. Vandaag dan wederom een schrijven van Vesting. Daaruit blijkt dat ze mijn brief niet echt goed gelezen hebben. Ze vragen om bewijsstukken van betalingen, die ik niet zal verrichten of van betalingen die ik al verricht heb en waarvan de bewijsstukken in het bezit zijn van KPN. En die ga ik dus niet nog een keer opsturen. Ik vrees dat het uitdraait op een juridische procedure. Als het echt niet anders kan, dan moet dat maar. Ik hou jullie op de hoogte.

No comments:

Post a Comment